HVP Hoteluri Vile Pensiuni Cazare

Ruinele Podului Lui Traian

  • Monumente
  • Drobeta Turnu Severin
  • Mehedinti
  • Cazanele Dunarii
Ruinele Podului Lui Traian Mehedinti Drobeta Turnu Severin Cazanele Dunarii

Adresa Obiectiv Turistic

Judet - Localitate
Mehedinti - Drobeta Turnu Severin

TAXI in zona

taxi TAXI Mehedinti
Avem locul liber pentru promovare companie taxi pe judetul Mehedinti
contacteaza-ne pentru oferta promovare

Inchiriaza o masina

Inchiriaza o masina in judetul Mehedinti
LOCUL ESTE LIBER
promovare firma de inchiariat masini pe judetul Mehedinti
contacteaza-ne pentru oferta promovare

Agentie de Turism

Agentie turism Mehedinti
LOCUL ESTE LIBER
promovare agentie de turism pe judetul Mehedinti
contacteaza-ne pentru oferta promovare
Ruinele Podului Lui Traian: aceasta pagina prezinta o scurta descriere a obiectivului turistic Ruinele Podului Lui Traian, adaugat pe hvp in categoria Monumente, zona turistica Cazanele Dunarii, in judetul Mehedinti, localitatea Drobeta Turnu Severin

Ruinele Podului Lui Traian Descriere

Podul lui Traian a fost construit de Apolodor din Damasc, arhitectul Columnei, între primavara anului 103 si primavara anului 105, pe Dunarea de Jos, în apropiere de orasul Drobeta Turnu Severin. Scopul constructiei a fost de a facilita transportul trupelor romane conduse de Traian si a proviziilor necesare celei de-a doua campanii miltare de cucerire a Daciei regelui Decebal.
In momentul de fata dispunem de descrieri indirecte, si chiar de detalii tehnice multumita autorilor Cassius Dio,Tzetzes, Chiliades si Procopius din Caesareea. Toate aceste surse subliniaza dificultatile pe care le-a antrenat constructia podului. S-a folosit o suprastructura din lemn fixata pe douazeci de stâlpi din piatra ce avea forma paralelipipedica. La cele doua capete, sudic si nordic erau ridicate câte o monumentala poarta. Pe Columna lui Traian se poate distinge o imagine stilizata a podului, cu mai putini piloni, dar în principiu conforma surselor scrise si care permite recunoasterea tehnicii de îmbinare a lemnului si pietrei.
Podul masura 1135 de metri lungime, legând castrul Pontes de pe malul sudic (Serbia de azi) de castrul Drobeta, pe malul nordic. Aceasta din urma devenise posesiune romana dupa primul razboi dacic (101-102 d.C). Conform scrierii lui Cassius Dio(LXVIII, 13,1) podul avea aproximativ 18 metri în înaltime si 12 în latime, cat sa permita trecerea, ca pe uscat, a unei legiuni cavaliere în mars La cele doua capete ale Podului, sudic (Pontes) si nordic (Drobeta), au fost construite arcuri de triumf, porti monumentale, expresie a maretiei si puterii romane imperiale. O alta descriere a constructiei podului a fost facuta de Procopiu din Caesareea în lucrarea De aedificis (IV, 6). Pentru a putea pune bazele pilastrilor romanii au deviat partial cursul Dunarii folosind albia unui afluent sudic care poate fi vazut înca si azi, în Serbia, la est de orasul Cladova. Astfel primii 10-12 piloni au fost ridicati pe uscat. Pentru constructia celorlalti s-au folosit cofraje din bârne de stejar cimentate si sisteme de pompe.
Cassius Dio considera ca Împaratul Hadrian(117-138) este responsabil de distrugerea partiala a podului pentru a proteja sudul Dunarii de invazia triburilor roxolane si lazighe. Abandonul si distrugerea totala a podului sunt însa legate de abandonarea definitiva a Daciei (275 d.C).